لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل بهیران

معرفی انواع لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، ترفندهای موبایل و کامپیوتر

لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل بهیران

معرفی انواع لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، ترفندهای موبایل و کامپیوتر

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با به وجود آمدن انواع تلفن های هوشمند و افزایش عملکرد آن ها، هولدر یا همان پایه نگهدارنده موبایل به یکی از لوازم مورد نیاز تبدیل شده است. همه ما علاوه بر انجام امور روزمره و معمول مثل برقراری تماس، ارسال پیامک، تماس های ویدئویی و… امور دیگری مثل عملیات پرداخت، خرید آنلاین، گوش دادن به موسیقی و… را با استفاده از موبایل انجام می دهیم. حال آن که تا مدتی قبل برای خرید باید به فروشگاه ها و برای هر عملیات پرداخت به بانک یا دستگاه های خودپرداز مراجعه می کردیم و یا برای گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود یک موزیک پلیر به همراه داشتیم.

تماشای فیلم های آموزشی، سریال و یا فیلم های سینمایی از دیگر کارهایی است که با موبایل خود به آن می پردازیم و به جای اینکه فیلم های مورد نظر را از کامپیوتر، لپ تاپ و یا تلویزیون تماشا کنیم، ترجیح می دهیم در موبایل خود و در هر مکان دلخواه، این کار را انجام دهیم. اما قطعا نگه داشتن گوشی موبایل در مدت زمان طولانی برای تماشای فیلم و برقراری تماس ویدئویی با دوستانتان در حال آشپزی یا رانندگی، کار دشواری است.

در این زمان نیاز به پایه نگهدارنده موبایل بیشتر احساس می شود. چرا که می توانید موبایل خود را روی یک هولدر موبایل قرار داده و از آن استفاده نمایید. خوشبختانه انواع استند و پایه نگهدارنده موبایل و تبلت طراحی و تولید شده که شما می توانید یکی از انواع مدل های آن ها را تهیه کرده و به سادگی آن ها را در محل مورد نظر خود نصب کنید. انواع هولدر موبایل برای ماشین وجود دارد که می توانید آن ها را روی داشبورد، شیشه و حتی درچه هوا یا  سی دی پلیر قرار دهید.

اما اگر قصد خرید یک هولدر موبایل ندارید، می توانید خودتان با استفاده از لوازمی که در منزل دارید یک پایه نگهدارنده بسازید و از آن در شرایط مورد نیاز استفاده کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا بتوانید در ۳۰ ثانیه یک هولدر موبایل بسازید.

ساخت پایه نگهدارنده موبایل

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

همه ما تا کنون به دلایل مختلفی از گوگل برای جستجو استفاده کرده ایم و شاید شما فکر کنید با قابلیت های گسترده ای که گوگل در اختیار کاربران قرار داده آشنا هستید. اما پیشنهاد می کنم این مطلب را مطالعه نمایید تا با عملکردها و قابلیت های مخفی گوگل آشنا شوید. برخی از این قابلیت ها می توانند در زندگی روزمره برای شما کاربرد بسیاری داشته باشد و برخی دیگر سرگرم کننده خواهند بود.

۱- گوگل اسیستنت یا دستیار صوتی گوگل

با فشردن و نگه داشتن دکمه Home در تلفن های هوشمند، دستیار صوتی گوگل یا گوگل اسیستنت (Google Assistant) بر روی موبایل شما ظاهر شده و امکاناتی مثل وضعیت آب و هوا، بازی، اخبار و… را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به سادگی از آن ها استفاده کنید.

قابلیت های مخفی گوگل

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که ساعات زیادی را از شبانه روز خود را در اینترنت سپری می کنید، احتمالا با مشکل کاهش سرعت مواجه شده و این موضوع برای شما خوشایند نیست. اما اگر با راه های افزایش سرعت اینترنت آشنا باشید، می توانید همیشه به شبکه با سرعت بیشتری دسترسی داشته باشید. بنابراین مطالعه این مطلب می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر می خواهید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، روش های زیر را امتحان کنید.

به مودم نزدیک تر شوید

بسیاری از مردم تاثیر فاصله از مودم را در سرعت اینترنت نادیده می گیرند. اما اگر دقت کنید زمانی که در اتاق و یا طبقات دیگری از ساختمان هستید و یا به طور کلی فاصله شما با مودم زیاد است، سیگنال ها باید از دیوارها و یا طبقات عبور کنند تا به دستگاه شما برسند و هر یک از این موارد کمی از سرعت شبکه را کم می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مودم را در اتاق و مکانی قرار دهید که قصد دارید در آن جا دستگاه مورد نظر خود را به اینترنت متصل کنید.

راه های افزایش سرعت اینترنت

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

آیا با راه های سریع شارژ شدن گوشی موبایل آشنا هستید؟ بیشتر ما در طول روز کارهای زیادی را با عجله انجام می دهیم، اما در این بین گوشی هوشمند خود را فراموش نمی کنیم. حتی در محل کار، هنگام آشپزی در منزل، هنگام رانندگی و در هر زمان دیگری موبایل شما نقش مهمی خواهد داشت. گوش دادن به موسیقی، عکاسی، عملیات پرداخت بانکی، جستجو در اینترنت و کارهای دیگری که با موبایلتان انجام می دهید، شارژ آن را به ندرت کم کرده و دقیقا در زمانی که بیش از همیشه به موبایلتان برای یک تماس ضروری، ارسال پیام و… نیاز دارید، خاموش می شود. به ویژه اگر قصد بیرون رفتن از منزل را داشته باشید، قطعا فرصت کافی برای شارژ موبایلتان وجود ندارد. تاکنون چند بار در چنین شرایطی قرار گرفته اید؟ آیا در چنین شرایطی می توانید شارژ موبایلتان را سرعت ببخشید؟ آشنایی با راه های سریع شارژ شدن گوشی موبایل در این شرایط می تواند به شما کمک کند. بنابراین مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

راه های سریع شارژ شدن گوشی موبایل

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه کنار میز کار خود، یک لیوان آب یا چای دارید، مطالعه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید. خیس شدن لپ تاپ یکی از اصلی ترین دلایل خراب شدن آن هاست؛ اما شما می توانید با اقدامات به موقع، لپ تاپ خود را در مقابل این مشکل محافظت کنید.

نوع مایعی که باعث خیس شدن لپ تاپ شده در میزان آسیبی که به آن وارد می کند، تاثیر زیادی دارد. آب کمترین آسیب و مایعات قندی بیشترین آسیب را به لپ تاپ وارد می کند. این نکته را بدانید که به محض خیس شدن لپ تاپ، هر ثانیه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

این موضوع را فراموش نکنید که هنگام خیس شدن لپ تاپ احتمال خراب شدن و از کار افتادن آن بسیار زیاد است و اقدامات شما فقط راهی برای نجات آن است. در صورتی که هنگام ریختن آب روی لپ تاپ، جرقه ای در آن مشاهده کرده اید، باید بدانید که امکان رخ دادن اتفاقی خطرناک وجود دارد و بهتر است از آن دور شوید و با جدا کردن آن از پریز برق، از اتفاقاتی مثل برق گرفتگی یا آتش سوزی جلوگیری کنید.

هنگام خیس شدن لپ تاپ چه کار کنیم ؟

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با ترفندهای جیمیل به شما کمک می کند تا بتوانید از امکانات این سرویس گوگل بهتر و بیشتر استفاده کنید. با وجود شبکه های اجتماعی مختلف، محبوبیت سرویس جیمیل کاهش پیدا نکرده و افراد زیادی با اهداف مختلف از آن استفاده می کنند. اما جیمیل فراتر از یک سرویس ساده گوگل است که ما هر روز از آن استفاده می کنیم. اگر شما هم از کاربران دائمی جیمیل هستید و هر روز بارها برای ارسال یا دریافت فایل های مختلف از آن استفاده می کنید، بهتر است در این مطلب همراه ما باشید.

بهترین ترفندهای جیمیل

۱- بازگرداندن ایمیل ارسال شده

اشتباه در ارسال ایمیل، بسیار رایج است. یک نظر سنجی تحت نظر CBS نشان داده است که حدود ۳۲ درصد از افراد در ارسال ایمیل اشتباه می کنند. از آنجا که اغلب مواقع فایل ها و مطالب مهم و محرمانه توسط سرویس جیمیل ارسال می شود، اشتباه فرستادن ایمیل ها، مشکلات زیادی را برای افراد به همراه دارد. بنابراین گوگل برای حل این مشکل یک قابلیت به سرویس جیمیل استفاده کرده که شما می توانید تا ۳۰ ثانیه پس از ارسال ایمیل آن را بازگردانید. برای این کار از قسمت تنظیمات یا Setting گزینه “Undo Send” را فعال کنید.

سایر ترفندهای جیمیل

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

امنیت وای فای با مک آدرس گوشی و کامپیوتر چگونه ممکن است ؟ با گسترش نیاز به اینترنت ، بیشتر افراد برای استفاده بهینه از این تکنولوژی بر آن شدند تا از شرکت های مختلف ارائه شبکه و یا از مخابرات بسته های اینترنتی خریداری کنند و با پرداخت مبلغی مشخص ماهانه و یا حتی سالانه ، حجم مشخصی اینترنت داشته باشند. از طرفی برخی افراد به جای اینکه اقدام به خرید بسته اینترنتی کنند، تلاش می کنند رمز سرویس وای فای دیگران را کشف کرده و به صورت رایگان از اینترنت دیگران استفاده کنند. در واقع هک وای فای به شکل های مختلف، توسط این افراد، امروزه به یکی از مشکلات رایج تبدیل شده و باید تدبیری برای حل آن اندیشید.

اگر شما هم از یک سرویس وای فای استفاده می کنید و نگران هک شدن آن هستید، می توانید با روشی که در این مطلب ارائه می کنیم، استفاده از وای فای خود را محدود کنید. این روش یکی از ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین روش هایی است که با توجه به مودم خود می توانید از آن استفاده نمایید.

این روش به روش مک فیلترینگ معروف است و زمانی که از این روش استفاده می کنید تا حد زیادی می توانید از امنیت شبکه خود مطمئن باشید. اگر چه افراد حرفه ای و هکر ها ممکن است بتوانند با تغییر آدرس مک خود به آدرس مک یکی از دستگاه های متصل وارد شبکه شما شوند، اما این کار نیاز به حرفه و تخصص داشته و افراد با اطلاعات و دانش کم توانایی این کار را نخواهند داشت. اما امنیت وای فای با مک آدرس چگونه انجام می شود؟ برای انجام این کار کافی است مراحلی که در ادامه توضیح داده ایم را گام به گام طی کنید.

اما قبل از هر چیز لازم است توضیح کوتاهی درباره مک آدرس و مک فیلترینگ ارائه دهیم.

مک آدرس چیست ؟

مک آدرس یک آدرس فیزیکی متعلق به دستگاه هایی است که دارای کارت واسط شبکه هستند. کارت های واسط شبکه وظیفه کابل های LAN را به صورت بی سیم انجام می دهند. در واقع وجود قطعه کارت واسط شبکه برای اتصال دستگاه شما به اینترنت الزامی است. اما دستگاه شما باید از میلیون ها دستگاه دیگر که وارد شبکه شده اند، متمایز باشد. بنابراین به هر دستگاه یک آدرس مک منحصر به فرد تخصیص داده اند، که وجه تمایزی بین آن دستگاه و سایر دستگاه ها باشد. به علاوه شما می توانید امنیت وای فای با مک آدرس را افزایش دهید.

مک فیلترینگ چیست ؟

مک فیلترینگ به معنی فیلتر کردن وای فای شما با استفاده از آدرس مک دستگاه هایی است که اجازه دسترسی به شبکه خود را به آن ها می دهید. در واقع شما با استفاده از مک فیلترینگ می توانید دسترسی به سرویس اینترنت خود را به دستگاه هایی محدود کنید که آدرس مک آن ها را در تنظیمات مودم خود وارد کرده اید. برای اینکه بتوانید وارد بخش مک فیلترینگ مودم خود شوید. با ما همراه باشید.

 

مراحل افزایش امنیت وای فای با مک آدرس

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

مک آدرس گوشی ، مک آدرس کامپیوتر و پیدا کردن آنها بیشتر جهت ایجاد امنیت کاربرد دارد. به عنوان مثال می توانید برای افزایش امنیت وای فای از مک آدرس گوشی و مک آدرس کامپیوتر استفاده نمایید که در مقاله امنیت وای فای با مک آدرس به صورت مفصل درباره مک آدرس و کاربرد آن در امنیت شبکه توضیح دادیم. اما مسئله مهم این است که چگونه آدرس های مک را پیدا کرده و از آن ها استفاده نماییم. برای پیدا کردن این آدرس های فیزیکی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پیدا کردن مک آدرس گوشی و کامپیوتر

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید لپ تاپ برای افرادی که می خواهند لپ تاپی با کیفیت و عملکرد بالا بخرند، کاربرد دارد. امروزه بیشتر کامپیوترهای خانگی، جای خود را به لپ تاپ ها داده اند و اغلب افراد داشتن یک لپ تاپ را به یک کامپیوتر خانگی ترجیح می دهند. از طرفی وجود یک کامپیوتر یا لپ تاپ اگر برای هر فرد ضروری نباشد برای هر خانواده قطعا ضروری است. چرا که استفاده از این تکنولوژی رشد روز افزونی داشته و همه ما برای رفع بسیاری از مسائل و نیازهای روزمره خود به یک لپ تاپ یا کامپیوتر احتیاج داریم.

در این مطلب فاکتورهایی برای خرید لپ تاپ آماده کرده ایم که شما می توانید آن ها را به عنوان راهنمای خرید لپ تاپ بخاطر سپرده و هنگام خرید لحاظ کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ

  • سمیه شریفی
  • ۰
  • ۰

آیا مزایای استفاده از لامپ های LED را می دانید؟ لامپ LED چیست و چه کاربردرهایی دارد؟ استفاده از لامپ LED در ایران به چه شکل است؟ اگر می خواهید درباره لامپ های LED بیشتر بدانید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

لامپ های LED مخفف Light Emitting Diodes و به معنی دیود منتشر کننده نور می باشد. این لامپ ها آخرین و جذاب ترین تکنولوژی پیشرفته در صنعت روشنایی هستند. در لامپ های LED قطعه های کوچکی وجود دارد که با عبور جریان برق، نور منتشر می کنند. امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته استفاده از لامپ های LED به جای لامپ های رشته ای و… مرسوم شده است. اگر چه این نوع لامپ ها در سال های اخیر به ایران راه پیدا کرده اند، اما عدم اطلاع رسانی صحیح به مردم، موجب شده تا افراد کمتری از مزایای آن ها آگاهی داشته باشند و در نتیجه مصرف آن ها نسبت به سایر کشورها کمتر باشد. اما مرایای استفاده از لامپ های LED چیست و جرا بهتر است از این لامپ ها به جای لامپ های معمول که در منزل داریم، استفاده کنیم؟

مزایا استفاده از لامپ های LED

  • سمیه شریفی